dilluns, 22 de febrer del 2016

La temperatura de l'equip del projecte MailToTicket

El dilluns 15 de febrer vam assistir a la píndola formativa sobre com conservar la salut de l'equip i evitar conflictes. L'experiència ens va semblar molt interessant i vam decidir dur-la a terme l'endemà, en la retrospectiva de la tercera fase, just a l'equador del projecte.

Vam començar fent un animòmetre valorant de 0 a 100 i amb un adjectiu el nostre sentiment sobre el projecte en el moment de començar i en el moment actual. Després cadascú va explicar la seva valoració i finalment vam comentar quines accions podíem dur a terme per millorar-la.

El primer tema que va sorgir va ser la necessitat d'auto-organitzar-se per poder dedicar temps al projecte. De fet, aquest tema ja havia sorgit anteriorment i no l'hem tractat de forma adequada. Vam decidir que mirarem de trobar moments en què puguem treballar plegats per facilitar la dedicació.

A continuació es va comentar que de vegades costa saber què s'ha de fer o com cal fer-ho. Aquesta situació fa evident que cal descriure millor les històries d'usuari i les seves tasques, però també que cal tenir clar qui es fa responsable de cadascuna. Per tant, ens hem de seguir esforçant en fer les històries més compensibles i clares. D'altra banda, de cara a la planificació dels propers sprints, caldrà tenir en compte que potser algunes persones se sentin més còmodes si se'ls assigna una feina determinada enlloc de deixar-los decidir quina volen fer. Ho comentarem demà durant la reunió de planificació.

Tot seguit va aflorar un desencaix entre els objectius que inicialment hom s'havia plantejat pel projecte respecte dels que s'estan consolidant i això fa que algunes persones es replantegin el seu paper dins del projecte, ja que tenen dubtes si realment estan aportant algun valor. En aquest sentit, com a equip valorem positivament totes les contribucions de tots els membres, per petites que siguin, i recordem la importància de tenir persones amb diferents perfils dins de l'equip.

Relacionat amb el punt anterior va sorgir la inquietud de què aquest projecte és molt tècnic i això agreuja la percepció del paper d'alguns membres del projecte sobre el valor que estan aportant. Així doncs, vam mirar d'esvair el dubtes que tenien aquestes persones recalcant la importància vital que tenen la documentació i les proves que estan fent, sense les quals la part tècnica no tindria cap sentit. També cal destacar que sovint els tècnics no tenen la sort de treballar tan a prop dels usuaris dels productes que desenvolupen i obtenir feedback d'una manera tan àgil.

Un altre tema que va sorgir és la incertesa del futur del projecte, sobre si la UPC decidirà impulsar-lo i dedicar-hi els recursos necessaris. Aquesta incertesa és compartida amb pràcticament tots els projectes Nexus24, però en el cas del MailToTicket tenim l'avantatge que ja l'estem utilitzant en algunes unitats i que seguirem fent-ho encara que al final no hi hagi cap suport institucional per convertir-lo en un servei.

El darrer punt que va aflorar és la manca d'informació que hem publicat sobre el producte que estem desenvolupant, que és molt important per engrescar i convèncer els usuaris potencials dels avantatges que els podria suposar utilitzar el MailToTicket amb les seves instàncies de GN6. En aquest sentit, vam decidir que publicaríem una llista de les seves característiques principals i que en faríem difusió al blog i a la llista dels fans.

Finalment, creiem que val la pena destacar que, tot i els dubtes i les incerteses que tenim a l'equador del projecte, hi ha una bona sintonia entre els membres de l'equip i el projecte progressa positivament.

1 comentari:

  1. Esteu fent molt bona feina! Si no tractem les emocions de forma col·lectiva, no hi ha moviment ni aprenentatge. Felicitats!

    ResponElimina